حمایت مشتریان در کسب و کار

مدیریت ارتباط با مشتری

حمایت مشتریان بالقوه از طریق پشتیبانی تلفنی ،ایمیل یا … میتواند رضایت مشتری را در بر داشته باشد و همچنین از نگرانی و استرس آنها جلوگیری کند.

طبق آمار بدست آمده بازاریابی از طریق مشتریان راضی که تجربه خود را با آشنایان در میان می گذارند عملکرد بهتری نسبت به بازاریابی سنتی داشته است. که رقبا این فرصت را از دست می دهند

مشتریان راضی به خرید طولانی مدت ادامه میدهند و به آشنایان پیشنهاد خرید و استفاده از محصولات و یا خدمات آن شرکت را می دهند.

اثر تکنولوژی بر حمایت مشتریان

با توجه به شرایط دسترسی به اطلاعات نامحدود مشتریان می توانند تصمیمات بهتری بر اساس نظرات دیگران بگیرند و یا تجربه رضایت یا نارضایتی خود را با دیگران به راحتی به اشتراک بگذارند.

بنابراین، حواستان باشد که یک محصول یا خدمات چطور بر زندگی مشتریان شما تاثیر می‌گذارد. هر روز آنها چقدر زمان ذخیره می‌کنند؟ آنها چقدر پول در می‌آورند و ذخیره می‌کنند؟ با ذکر منابع و نشان دادن نتایج خاصی که از مدیریت مشتری با شرکت شما نشات می‌گیرد، می‌توانید ارزش واقعی را به شرایط قابل سنجشی ترجمه کنید که به سادگی قابل درک است.

مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری

شرکت های موفق اغلب تلاش می کنند تا مزایای رقابتی را از طریق روابط با مشتریان خود تضمین کنند. در نتیجه، مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) برای بسیاری از شرکت ها اهمیت اساسی ایفا می کند.

بسیاری از شرکت های فعال مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را مجموعه نرم افزار ها یا خدماتی می دانند که به اتوماسیون بازاریابی ، فروش و خدمات کمک می کند.

برخی دیگر تاکید دارند که مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بر ایجاد ،حفظ و توسعه رابطه با مشتری تاثیر گذار است.

طبق بررسی های انجام شده بیشتر مردم به همسن و سالان خود اعتماد می کنند.

مشتریان احتمالی تمایل دارند تجربه افراد حقیقی را بشنوند همچنین برند هایی که صداهای مشتریان را برای هدایت بازاریابی مهار می کنند،بهتر مجهز شده اند تا اعتماد مشتریان احتمالی را کسب کنند و آنها را در گفتگو های فروش شامل کنند.

CRM چیست و چه تاثیری در حمایت مشتریان دارد

استفاده از سیستم ارتباط با مشتری(CRM) نیاز مشتریان را شناسایی می کند و پاسخ مناسب برای نیاز های فعلی و آینده مشتریان در نظر می گیرد.

وقتی مشتریان می‌تواند به مزایای یک محصول یا خدمات به طور شفاف و ملموس دست‌ یابند و آن مزایا را درک کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها از راه‌حل قدردانی کنند و به دیگران پیشنهاد دهند.

اپلیکیشن‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) که بر روی گوشی های هوشمند یا تبلت نصب می‌شوند، امروزه برای شرکت‌ها و متخصصان بازاریابی که می‌خواهند به اطلاعات مشتریان دسترسی داشته باشند و وقتی در دفتر کار نیستند هم وظایف‌شان را انجام دهند، یک نیاز ضروری شده‌ است. اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌توانند از مزایایی که مختص خدمات تلفن هوشمند هستند، مانند GPS و قابلیت‌های تشخیص صدا استفاده کنند تا با در اختیار گذاشتن این گونه اطلاعات به کارمندان بازاریابی و فروش، در خدمات‌رسانی بهتر به آنها کمک کنند.

هدف هر کسب و کاری ایجاد و نگه داشتن مشتری است. «پیتر دراکر»

 

در ادامه بیشتر در مورد CRM می خوانیم…

یک دیدگاه برای “حمایت مشتریان در کسب و کار”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *