روند تنظیم kpi !
برای تنظیم kpi ها باید یک رویکرد بالا به پایین اتخاذ کنید. پیش از تنظیم kpi ها باید ابتدا آنها را بهطور دقیق برای کسبوکارتان تعریف کنید که البته این کار بدون شناخت کافی از اهداف کلیدی کسبوکارتان میسر نیست. اهداف کلیدی باید روشن و مشخص باشند. اگر در مقام مدیر اصلی سازمان یا شرکت، اهدافتان را بهدرستی درک نکرده باشید، حتی بهترین کارمندان یا اعضای تیمتان نیز نمیتوانند به اهداف کسبوکارتان دست بیابند.
اهداف خارجی :
اهداف خارجی را میتوان گفت که به طور مستقیم به هدف ها های یک سازمان و یا یک شرکت وابسه است !
برای مثال : افزایش جذب مشتری ، کاهش هزینه جذب مشتری یک هدف کلیدی کسب و کار شما است و همینطور میتوان گفت یک هدف خارجی هستش .
اهداف خارجی از آن دسته اهدافی هستند که شما میتوانید با تخصصی که دارید به آن ها برسید.
اهداف داخلی :
اهداف داخلی را هم میتوان گفت که به طور مستقیم به هدف های بهینه سازی وابسته است .
این اهداف در بعضی مواقع میتوان با اهداف کلیدی کسب و کارتان هم وابسه باشد .
برای مثال : بهبود کیفیت ایمیل های ارسالی ، به نحوه ای که شما بتوانید برای سایت خودتان بتوانید بک لینک هایی با کیفیت بهتری به دست بیاورید و این به گونه خود ترافیک ورودی موتور های جست و جو گر را در وبسایت شما افزایش خواهد داد .