دسته‌ها
Marketing Startup Uncategorized آموزش مدیریت عملکرد

۵ شاخص کلیدی عملکرد برای نگهداری (KPI)

احتمالاً اولین بار نیست که می شنوید برای رسیدن به نتایج عالی ، شما باید یک هدف و معیارهای خاص داشته باشید تا بتوانید هدف خود را محقق کنید یا نه؟

برای مدیران تعمیر و نگهداری ، اندازه گیری KPI با استفاده از نرم افزار EAM که امکان ایجاد داشبوردهای سفارشی را بر اساس داده هایی که جمع آوری شده است ، بسیار آسان تر شده است.

تعمیر و نگهداری KPISo اگر آسان باشد ، چرا بخش های تعمیر و نگهداری هنوز هم گاهی اوقات آن را به چالش می کشند؟  جواب این است … داده  با داشتن اطلاعات بیش از حد احاطه شده ، می توانید گم شوید و به جستجوی داده ها و اعداد بپردازید که در واقع به همان اندازه که فکر می کنید مهم نیستند.  در زیر ۵ شاخص کلیدی عملکرد (KPI) برای تعمیر و نگهداری به منظور کاهش هزینه های نگهداری و افزایش بهره وری را پیدا خواهید کرد!

هر سازمان در مورد نگهداری اهداف مختلفی دارد ، اما همه آنها دارای مناطق متمرکز هستند:

۱٫کارآیی و خرابی

۲٫بودجه و هزینه های نگهداری

۳٫ چرخه دارایی و عملکرد

۴٫زمان پاسخگویی به تعمیر و نگهداری

۵٫مدیریت سفارش کار

۱٫خرابی

Downtime برای هر شرکتی که دارایی دارد ، بسیار هزینه بر است.  طبق تحقیقات ونسون بورن ، میانگین زمان خرابی طبق تصمیم گیرندگان در زمینه خدمات و مدیریت خدمات میدانی ، در هر ساعت ۲۴۰٫۰۰۰ دلار آمریکا در ساعت هزینه دارد.

۷۰٪ از عدم آگاهی شرکتها مبنی بر اینکه دارایی ها به نگهداری نیاز دارند که منجر به خرابی های غیرقابل پیش بینی و خرابی پر هزینه می شود.  با داشتن یک استراتژی مناسب برای تعمیر و نگهداری ، می توانید بیش از ۳۰٪ خرابی را کاهش دهید!

اندازه گیری زمان خرابی به عنوان KPI ، می تواند به اداره نگهداری کمک کند تا تجزیه و تحلیل کند که چگونه آنها استراتژی های تعمیر و نگهداری را بطور موفقیت آمیز اجرا کرده اند و می توانند براساس آن تصمیم گیری کنند.

چگونه می توان خرابی را محاسبه کرد؟

خرابی = ساعت زمان خرابی / کل دوره اندازه گیری شده * ۱۰۰

با این حال ، مهم تر برای درک در اینجا چگونه Downtime بر هزینه های شما تأثیر می گذارد!  این یک محاسبه ساده برای اندازه گیری آن است:

برای مدت زمانی خاص مثلاً  ۱ ساعت  در نظر بگیرید که در هر ساعت چند قسمت یا محصول تولید می شود و تعیین کنید که هر محصول چقدر می تواند به طور بالقوه درآمد داشته باشد.  سپس ، تعیین کنید که زمان خرابی چه مدت ممکن است طول بکشد (یا در گذشته طول کشیده است).

با استفاده از این فرمول ، اگر ما در هر محصول (واحد) ۳۰٫۰۰ دلار سود کسب کنیم و ۳۰ محصول در ساعت تولید کنیم ، این بدان معناست که هر ساعت ۹۰۰ دلار ارزش دارد.  در سناریویی که ۳ ساعت از کار افتادگی را تجربه می کنید ، فقط ۲۷۰۰،۰۰ دلار در همین چند ساعت از دست می دهید!

برای پس انداز بیشتر آماده هستید؟

بهترین روش را برای هزینه های نگهداری تجهیزات بیاموزید.

بودجه موجودی و نگهداری

غالباً از بخش تعمیر و نگهداری خواسته می شود که برای انجام عملیات و فعالیتهای مربوط به بودجه پیش بینی شود.  معمولاً بسیار چالش برانگیز است ، خصوصاً به دلیل عدم خرابی برنامه ریزی شده و داده های ضعیف نگهداری.

برای پیش بینی دقیق ، داده های دقیق و به راحتی در دسترس است.  داشتن راه حل EAM / CMMS به مستند سازی فرآیندهای نگهداری کمک می کند ، اما در مورد صحت اطلاعات چیست؟  اگر EAM شما به طور مستقیم در ERP یکپارچه نشده باشد ، ممکن است بخش های نگهداری دارای داده های نادرستی باشند و تصمیمات و پیش بینی های مستعد خطا می گیرند.

با استفاده از سیستم CMMS یکپارچه به ERP ، داده ها آزادانه از سیستم مدیریت موجودی موبایل به سیستم ERP با توجه به سطح سهام یدکی منتقل می شوند.  آگاهی از سطح قطعات یدکی برای متخصصان نگهداری بسیار مهم است.  داشتن اطلاعات در مورد موجودی در نوک انگشتان آنها می تواند به بهبود پیش بینی بودجه تعمیر و نگهداری و همچنین هزینه های کنترل کمک کند.

در Dynaway Enterprise Asset Management ، می توانید شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) برای دارایی ها (اشیاء) و انواع شیء را محاسبه کنید.  KPI ها برای به دست آوردن یک نمای کلی از عملکرد در اشیاء استفاده می شوند.

با داشتن EAM Mobile در دستگاه تلفن همراه ، کارگران تعمیر و نگهداری می توانند قطعات یدکی مورد نیاز برای انجام کار سفارش را مصرف و ثبت کنند.  سپس ، بخش خرید می تواند در زمان واقعی ببیند که چه تعداد قطعات یدکی اختصاصی باقی مانده است.  حتی می توانید هنگامی که قطعات به سطح سهام خاص می روند ، اعلان های فشار را تنظیم کنید تا بخش خرید را در مورد سطح پایین سهام اعلام کنند.

۱٫مدیریت دارایی

چرخه عمر دارایی

عمر دارایی از زمان تأسیس آن ، از طریق دستیابی به آن ، بهره برداری و هرگونه تعمیر و نگهداری یا به روزرسانی ، در اختیار آن محاسبه می شود.  چرخه زندگی ، تکامل دارایی را از نظر افزایش و کاهش در استفاده و ارزش آن از ابتدا تا زمان بازنشستگی توصیف می کند.

اصطلاح دیگر عمر مفید یک دارایی است که به تعداد سالهایی که یک دارایی در خدمت باقی می ماند اشاره دارد و باعث ایجاد درآمد مقرون به صرفه می شود.  با این حال ، پیش بینی طول کل دارایی می تواند چالش برانگیز باشد.

با استفاده از نرم افزار EAM ، مدیران تعمیر و نگهداری می توانند بینشی بهتر در کلیه مراحل و عملیات نگهداری داشته باشند.  به عنوان یكی از مثالها ، DAMaway EAM دارای قابلیت ساخت درخت سلسله مراتب دارایی است كه محل و دارایی را نشان می دهد.  در راه حل مدیریت دارایی Dynaway Enterprise ، می توانید شاخص های مختلف عملکرد کلیدی (KPI) را برای اشیاء و انواع شیء محاسبه کنید.

۲- چرخه دارایی

سلسله مراتب مکاني كاركردي براساس نيازهاي فرد شركت براي نگهداري تجهيزات داخلي يا سرويس دادن به تجهيزات مشتريان است.

این امر به شما امکان می دهد به راحتی موقعیت مکانی هر دارایی را مشاهده کنید و تجهیزات یا مکان های جدیدی اضافه کنید.  این به بخش تعمیر و نگهداری کمک می کند تا روند خرابی را رصد کند و برنامه ریزی بهتر نگهداری پیشگیرانه را بر اساس داده ها یا داده های تاریخی تجهیزات انجام دهد.  در نتیجه ، تعمیر و نگهداری می تواند معیارهایی را برای افزایش طول عمر تجهیزات ایجاد کند.

زمان پاسخگویی به تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری KPI:

زمان پاسخگویی به تعمیر و نگهداری به یک اندازه گیری زمانی از زمان باز شدن درخواست سفارش کار تا شروع کار واقعی اشاره دارد.

به عنوان مثال ، اگر از نظر زمان پاسخگویی از نظر داخلی مشکل دارید ، اگر کار در زمان مناسب شروع نشده باشد ، مشکلات اصلی خرابی ممکن است رخ دهد.  بخش تعمیر و نگهداری می تواند به راحتی در مورد زمان پاسخ KPI با استفاده از محلول EAM ، که جمع آوری داده های دقیق و ارائه آن به آسانی در درک و تجزیه و تحلیل است ، تأمل کند.  EAM / CMMS به شناسایی سرعت و کارآمد مکانیکها در پاسخگویی به درخواست های سفارش کار کمک می کند.

این به مدیریت کمک می کند تا بخش ها یا دارایی های ناکارآمد هزینه را تصفیه کند ، و همچنین تصمیماتی را در مورد چگونگی بهبود فرآیند های پاسخ و چه عواملی در وهله اول ایجاد می کند.

پیشگیری در مقابل واکنش

تعمیر و نگهداری واکنشی همچنین اغلب به تعمیر و نگهداری خراب می شود به این معنی که تعمیر تجهیزات پس از خرابی تجهیزات انجام می شود.

در حالی که نگهداری واکنشی ممکن است از نگاه اول معقول باشد (تعمیر فقط در صورت بروز خرابی) ، در طولانی مدت هزینه بیشتری دارد: خرابی غیر منتظره در وسط تولید می تواند منجر به کالاهای آسیب دیده ، تحویل های دیر هنگام ، از دست دادن مشتری و در نتیجه تأثیر درآمد شود.  .

هنگامی که فعالیت های نگهداری خود را برنامه ریزی می کنید ، وقت خود را بر اساس داده های قبلی و برنامه تولید ، آنالیز ، در نظر بگیرید و اقدامات خود را انجام دهید.  با رویکرد واکنشی ، خرابی ها به طور غیر منتظره اتفاق می افتد ، کارگران در جستجوی کتابچه های راهنمای ایمنی صحیح و اسناد و همچنین لوازم یدکی و ابزار هستند.

همانطور که از KPI ، شما باید تمرکز کنید تا در حد امکان از سفارشات کار بر روی واکنشی را کاهش دهید.  با این وجود ، همیشه تعیین اهداف واقع بینانه مهم است … اگر شما امروز هیچ فعالیتی در زمینه پیشگیری ندارید ، احتمالاً ایده خوبی نیست که بتوانید سفارش کار واکنشی را در یک ماه انجام دهید.

از تجربه ما ، همیشه خوب است که از رویکرد اهداف SMART در هنگام استفاده استفاده کنیم!

SMART مخفف مخفف Specific، Measurable، Achieveable، Relevant و Timely است و می تواند برای هدایت تنظیم هدف شما مورد استفاده قرار گیرد.  با تعیین اهداف برای سازمان یا بخش خود ، هدفی را برای هدف خود ارائه می دهید و عملکرد و دستاوردهای خود را نیز منعکس می کنید.

برای اطمینان از اینکه اهداف شما مشخص و قابل دستیابی است ، باید هریک از آنها:

خاص: هر هدفی باید به خوبی تعریف شده ، واضح و بدون ابهام باشد.

قابل اندازه گیری: با معیارهای خاصی که پیشرفت شما در رسیدن به هدف را اندازه گیری می کند.  هر هدف دارای معیارهای مختلفی برای ارزیابی پیشرفت در مقابل هدف است.

دست یافتنی: دستیابی و غیرممکن نیست.

مرتبط: در دسترس ، واقع بینانه و مرتبط با هدف سازمان شما.  می توان آن را در زمان تعیین شده و با منابع موجود بدست آورد.

به موقع: با یک جدول زمانی مشخص مشخص ، از جمله تاریخ شروع و تاریخ هدف.  هدف ایجاد فوریت است.

در اینجا چند نمونه از KPI های تعمیر و نگهداری SMART آورده شده است:

خرابی بدون برنامه ریزی را در طول سال ۲۰۲۰ ۵۰٪ کاهش دهید.

سفارشات کار پیشگیری را تا ۲۰٪ از کل کارها افزایش دهید.

در مدت ۶ ماه آینده ۵۰٪ زمان لازم برای بازرسی ایمنی و نگهداری را کاهش دهید.

سفارشات کار واکنشی را در مدت ۸ ماه آینده ۶۰٪ کاهش دهید.

آماده باشید که هنگام نوشتن اهداف SMART سؤالهای زیادی از خود و دیگران بپرسید.  پاسخ ها به تنظیم دقیق استراتژی شما کمک می کنند تا بتوانید اهداف را بدست آورید.  این مهم است که اهداف خود را با نگرش مثبت دنبال کنید حتی اگر باید تا حد ممکن واقع بین باشید.  در پایان روز ، شما می خواهید نه تنها در مورد اهداف خود آرزو کنید بلکه به آن برسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *