شاخص های کیفیت

شاخص های کیفیت ابزارهایی هستند که برای اندازه گیری و نظارت بر عملکرد یک شرکت استفاده می شوند و جزء اصلی ترین شاخص های عملکرد فرآیند یا شاخص های معروف KPI (شاخص های کلیدی عملکرد) هستند.

در فرآیندهای مدیریت ، شاخص ها بهترین دوستان مدیران هستند ، زیرا تفاوت بین وضعیت مطلوب (هدف) و وضعیت فعلی (نتیجه) را اندازه می گیرند.

آنها راه را نشان می دهند و یک معیار ضروری هستند.

KPI با کیفیت می تواند متنوع باشد و عملکردی را برای سنجش نتیجه نهایی با استفاده از استانداردهای از پیش تعیین شده داشته باشد.

مثال: یک شرکت ۱۰۰٪ تحویل را به موقع تضمین می کند. بنابراین این نشانگر کیفیت است.

هنگام استفاده از شاخص های کیفیت ، دسترسی به طور منظم به داده های دقیق ، قابل اعتماد و با کیفیت خوب بسیار مهم است.

در زیر ، ما تعدادی از KPI (شاخص های اصلی عملکرد) را برای نمونه های تضمین کیفیت برای پیشرفت کار خود ارائه خواهیم داد.

مزایای شاخص های کیفیت چیست؟
قبل از اینکه در مورد شاخص های کیفیت صحبت کنیم ، ببینید چه کاری می توانید با آنها انجام دهید تا بتوانید نتایج دلخواه شرکت خود را برای جلب رضایت مشتریان خود هدایت کنید:

پیشرفت هایی را ایجاد کنید.
برنامه ریزی مناسب را انجام دهید.
به دست آوردن اطلاعات برای کمک به تصمیم گیری
واکنش سریع به حساسیت.
استفاده بهتر از منابع؛
کیفیت خدمات را بهبود بخشید.
شاخص های کلیدی عملکرد برای نمونه های تضمین کیفیت
پس از دیدن مزایای بسیاری ، باید کنجکاو باشید که بدانید برخی از شاخص های اصلی عملکرد برای نمونه های تضمین کیفیت چیست.

بگذارید ۵ نمونه از اهداف اصلی کیفیت را برجسته کنیم:

۱) شاخص بهره وری – بهره وری
این مسئول برای اندازه گیری میزان منابع مورد نیاز برای انجام تولید است.

با این تشخیص می توان ضایعاتی را که باید از آن جلوگیری کرد شناسایی کرد و بهره‌وری بیشتری را داد.

برای مثال مهم است که تعداد دفعاتی را که مجدداً مورد نیاز به تغییر مجدد یا منبع مورد استفاده قرار گرفته در طی یک فرآیند است ، بدانید. این مستقیماً بر بررسی بودجه و برنامه های تحویل تأثیر می گذارد.

این KPI با کیفیت چگونه محاسبه می شود؟ از طریق تصویب نرم افزار مدیریت تولید (با ماژول های خرید مواد اولیه ، هزینه ها ، زمان تحویل و غیره).

۲) شاخص تأثیر – رضایت مشتری و وفاداری
ارائه اطلاعات در مورد تحقیق برای اطلاع از رضایت مشتریان ، اگر آنها دوباره بخرند و توصیه می کنند که خدمات شما برای موفقیت در تجارت شما ضروری است.

این KPI با کیفیت چگونه محاسبه می شود؟ در حالت ایده آل ، شما باید مستقیم به منبع بروید.

تحقیقات خوبی را در مورد مشتریان خود انجام دهید تا قدرت محصول یا خدمات خود را در بازار مطالعه کنید.

بهترین ایده این است که به یک بررسی رضایت نامه (سریع ، هدفمند و مختصر) از طریق ایمیل ارسال کنید ، یا از سیستم عاملهای جستجوی خودکار استفاده کنید که این کار را با استفاده از روش NPS انجام می دهند ، برای مثال.

۳) شاخص اثربخشی – ارزش
چگونه می دانید محصول یا خدمات شما در واقع کار می کند؟ این شاخص به شما کمک می کند تا تأثیر و اهمیتی که ارائه می دهید در زندگی مشتریان داشته باشد.

این KPI با کیفیت چگونه محاسبه می شود؟ رضایت و تحقیقات بازار گزینه های خوبی برای تعیین شاخص ها هستند. به اخبار موجود در صنعت و همچنین رقبای خود توجه داشته باشید.

۴) شاخص خدمات به مشتری – شکایات مشتری
مشتری دماسنج تجارت است. اگر آنها زیاد شکایت می کنند ، این نشانگر این است که همه چیز به خوبی پیش نمی رود.

کنترل داخلی سازمان را در دست بگیرید ، زیرا این امر در خارج منعکس می شود.

اطمینان حاصل کنید که “cogs” شرکت به درستی کار می کند و اگر کارمندان وظایف خود را با موفقیت انجام می دهند و در تلاشند تا بهترین خدمات را ارائه دهند.

این KPI با کیفیت چگونه محاسبه می شود؟ به خدمات پس از فروش توجه کنید.

ایجاد یک رابطه دوستانه و نگرانی در مورد مشتری خود حتی پس از بسته شدن معامله.

بنابراین ، شما وفاداری آنها را بدست می آورید و شرکت شما از بازار خوبی برخوردار است.

یکی دیگر از نکته های مهم و پراهمیت که مورد بحث قرار می گیرد ، تجربه مشتری است.

شما باید رفتار مصرف کننده را بدانید تا یک تجربه به یاد ماندنی را برای آنها ایجاد کنید ، این باید به یک اولویت تبدیل شود ، از این گذشته ، هرچه مشتری شما با برند خوشحال تر باشد ، وفادار تر خواهند بود.

۵) شاخص ایمنی – کیفیت
این شاخص از آن جهت که تأثیر شرکت شما بر سلامتی یا سلامت جسمی مشتریان دارد ، ضروری است.

چگونه محاسبه می شود؟ قبل از راه اندازی محصول تست کنید.

تأیید کنید که محصول شما تمام اقدامات ایمنی و الزامات صدور گواهینامه و استانداردهای ملی و بین المللی را رعایت می کند.

اکنون که برخی از شاخص های کلیدی

عملکرد را برای نمونه های تضمین کیفیت مشاهده کرده اید ، چگونه می توانید از آنها استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که تجارت شما همیشه در مسیر درست پیش می رود؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *