شاخص های مهم در بازاریابی دیجیتال

یکی از مهم ترین دغدغه های که اکثر سازمان ها در حوزه بازاریابی دیجیتال دارند این است که چگونه متوجه شوند که سرمایه گذاری های انجام شده  در این حوزه ها ،تا چقدر مفید و اثربخش بوده و چقدر اتلاف سرمایه و منابع مالی داشته اند . ما در این بخش شما را با جند مورد از شاخص های مهم در بازاریابی دیجیتال آشنا می کنیم :

۱-بازدیدکل(Total Visit)

برای همه ما مهم است که بدانیم سایت یا تبلیغ بنری ما چقدر بازدیدکننده دارد. شما با استفاده از این سنجه می توانید بدانید تا چه حد ترافیک بازدیدکنندگان خود را به خوبی مدیریت کرده اید؛ در شرایط معمولی انتظار میرود که بتوانید تعداد بازدید کنندگان خود را افزایش دهید.

۲-بازدیدهای جدید(New Session)

شما با استفاده از این سنجه می توانید بفهمید که از بین کل بازدیدهای صورت گرفته چند بازید تازه است و چند بازدیدبازگشتی است.همچنین این سنجه به شما می گوید چقدر مطالب یا محتواهایی که ارائه کرده اید جذاب بوده که افراد تمایل پیدا کنند بازهم به وب سایت شما مراجعه کنند. همچنین نشان می دهد فعالیت و عملکرد شما چقدر در دسترسی به افراد جدید مؤثر بوده است

۳-نرخ برگشتی (Bounce Rate)

شما با استفاده از این سنجه می توانید متوجه شوید چند درصد از بازدیدکنندگان شما بدون آنکه وب سایت شما را بیشتر بررسی کنند از آن خارج می شوند.اکثرما علاقه مندیم وتلاش می کنیم تا نرخ بازگشتی ما کاهش یابد .  از جمله کارهایی که سبب می شود نرخ بازگشتی ما کاهش یابد این است که کاربر را وادار کنیم تاعملی درسایت ما انجام دهد.

۴-نرخ تبدیل (Total Conversions )

این سنجه یکی از مهم ترین و پرکاربردترین سنجه ها در بازاریابی دیجیتال است.شما با استفاده از این سنجه می توانید بفهمید چقدر فعالیت های بازرایابی شما کاربرد داشته است.به طور کلی نرخ تبدیل نشان می دهد چند درصد کاربران از حالت قبلی به حالت فعلی تغییر وضعیت داداند.

۵-نرخ نگهداشت مشتری (Customer Retention)

این سنجه به این معناست که شما اطلاع داشته باشید چند درصد از مشتریان شما بازگشته اند واز شماخریداری کرده اند . این سنجه یکی از مهم ترین سنجه ها در این حوزه است . زیرا شما با استفاده ازآن می توانید بفهمید برای مثال علت کم شدن مشتریان شما در بازه زمانی چه بوده است و بعد به علل آن بپردازید.

۶-هزینه جذب مشتری(Customer Acquisition Cost)

شما با استفاده ازاین سنجه می توانید بفهمید هزینه ای که برای مثال برای تبلیغ فعالیت خود کرده اید ، چقدر مؤثر بوده است . به طور کلی این سنجه به شما نشان می دهد هزینه ای که برای جذب هرفرد داده اید چقدر بوده است .

۷-ارزش دوره عمر مشتری(Customer Lifetime)

این سنجه کمیت ومعیاری برای سنجیدن کلی بازگشت سرمایه گذاری شما بوده است. و همچنین نشان می دهد تعیین هدف گذاری های سالیانه شما چقدر توانسته است تاثیر گذار باشد.شما با استفاده از این سنجه می توانید بفهمیدکه یک مشتری در مدت زمان یک سال چقدر تراکنش مالی با سازمان شما خواهد داشت.

۸-بازگشت سرمایه(Return on Investment)

بازگشت سرمایه مهم ترین سنجه در بازاریابی دیجیتال است ، زیرا به شما نشان می دهدکه فعالیت ها و عملکردهای بازاریابی شما چقدر سودآور و مؤثر بوده است . به زبان ساده این سنجه کلیدی به شما نشان می دهد سودی که از جهت همه هزینه ها در زمینه های مختلف برای رشد و پیشرفت سازمان خود کرده ای د، چقدربوده است .

یک دیدگاه در “شاخص های مهم در بازاریابی دیجیتال”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *