شاخص نرخ تولید conversion rate

همیشه دغدغه یک فرد که کسب وکار آنلاینی دارد این است که بداند در کسب و کار خود در چه مرحله قرار دارد و چه کارهایی را برای بهبود کسب و کار خود باید انجام دهد.

شاخص هایی که به این فرد کمک میکند تا این اطلاعات را دریابد kpi است.

یکی از مهم ترین شاخص های kpi نرخ تولید یا conversions rate است.

شاخص نرخ تولید یا conversion rate
شاخص نرخ تولید

منظور از تبدیل این است که یک بازدید کننده از سایت شما به یک مشتری تبدیل بشود و به میزان این تبدیل به مشتری شدن ها را به اصطلاح نرخ تبدیل می گویند.

روش بدست آوردن درصد نرخ تبدیل اینگونه است که تعداد مشتریان را بر افراد بازدیدکننده از سایت شما که باتوجه به تعداد کلیک ها است تقسیم کرده و عدد را در ۱۰۰ ضرب کنیم.

بهینه سازی کردن نرخ تبدیل یکی از مهمترین کارها در رابطه با کسب و کار است.

به فعالیت هایی که برای افزایش نرخ تبدیل انجام می دهیم بهینه سازی نرخ تبدیل نام دارد.

ابتدا باید بدانیم در برابر رقیبانمان در چه رتبه ای قرار داریم.

برای مقایسه خود با میانگین ها میتوانیم از بنچمارک ها (bench mark ) استفاده کنیم.

بنچ مارک ها سیستم هایی برای نمره دهی به سیستم ها است که با توجه به نوع کاربرد نمونه های متفاوتی موجود است.

همچنین برای بهبود نرخ تبدیل باید به آمار هایی که از مشتریان بدست می آید توجه کرد که میتواند:

میزان مشتریان جدید

میزان لاگین

نرخ فروش کل

تعداد افرادی که از حساب خود خارج شده اند

و  …

نرخ تبدیل مبحث گسترده ای است که فعالیت های زیادی بر روی آن تاثیر گذار است مانند:

ارزشمندی محتوای تولیدی ، استفاده از رنگ های زیبا وطراحی جذاب، واضح بودن متن،

پرهیز از اضافه گویی و محتوای تکراری و … .

یکی از مدل های معروف در رابطه با نرخ تبدیل mot یا moment of truth  است.

moments of trust
لحظات مختلف در خرید دیجیتالی

این مدل ۴ گام مهم در رابطه با خرید آنلاین از قبل از خرید تا بعد از خرید است این چهار گام عبارت اند از:

لحظه صفرم (zmot ) و لحظه اول (fmot )

در واقع این مراحل دلالت بر فعالیت های بازاریاب قبل از خرید دارد که مهمترین قسمت برای جذب بازدیدکنندگان و تبدیل آنان به مشتری دارد.

در این دو مرحله محتوای مناسب، طراحی جذاب و … بسیار تاثیر گذار است.

لحظه دوم (smot )

این مرحله زمانی است که محصول به دست مشتری رسیده و محصول استفاده میکند.

اینکه مشتری آن کیفیت و وعده هایی که در سایت داده شده است را تجربه کند در خرید مجدد خیلی تاثیر گذار است.

لحظه سوم (tmot)

آخرین مرحله در خرید است که مشتری با برند محصول به تعامل می پردازد و از اخبار و محصولات جدید آن اطلاعات بدست می آورد.

در این مرحله خیلی مهم است که با فعالیت های گوناگون مشتریان را دباره به سایت بر گردانیم.

استفاده کردن از این مدل و مدل های مربوط به آن خیلی کمک به افزایش نرخ تولید و در نتیجه افزایش فروش می کند.

برای اینکه دید کلی و جامع تری در رابطه با کسب و کار خود داشته باشیم مهم است که شاخص های دیگر مرتبط با بازاریابی را مورد توجه قرار داد.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *